Monday, November 1, 2021

KAMI BERIADAH MENDAKI BUKIT 300

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Pada pagi Ahad 31 Oktober 2021, kami sekeluarga mendaki Bukit 300, yang terletak berhampiran pusat peranginan Teluk Batik. Jaraknya hanya dalam 20 km. Hanya Abangcik tak dapat sertai kerana membuat persediaan pulang ke asrama sebelah petang nanti. 

Cuaca pagi itu cerah, namun pada sebelah malamnya, hujan agak lebat di Manjung. Ini menyebabkan trek laluan Bukit 300 agak licin dan berisiko. Umi dan Kakyong tidak mahu mengambil risiko, dan hanya berjoging dan bersantai di kaki bukit. 

Agak ramai pengunjung yang kami temui di kaki bukit. Kami berlima - saya, Abangah, AbangYang, Abang Ude dan Nuha, mula mendaki pada 10.30 pagi, dan akhirnya tiba di puncak kira-kira 45 minit kemudian. 

Tahniah kepada Abangah dan Abang Uda yang sampai lebih awal. 

Kami bertiga- saya, Abang Yang dan Nuha, dapat jugak sampai ke puncaknya 20 minit lewat daripada kedua-dua siswa Sains Sukan tersebut. 
Dari kanan ikut arah jam- Aqil, saya, Nuha, Wajdiy dan Faizi

Melepas lelah di puncak bukit 300

Alhamdulillah, kami dapat luangkan masa hujung minggu untuk aktiviti kekeluargaan seperti ini. Ia satu detik indah yang sangat bermakna.


No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...