Thursday, June 9, 2022

Selamat Pengantin Baru, Moksu Mirah

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Adik ipar bongsu saya, Wan Amirah Afifah hanya tua dua tahun daripada anak sulung saya. Ketika saya dan isteri bertunang, dia dilahirkan oleh Cke pada usianyya 46 tahun. Kami panggil Amirah sebagai Moksu gelaran manja anak anak saudara kepadanya sebab dialah yyang paling bongsu. 

Arwah ayah pernah pangil Moksu Bulat kepadanya sebab semasa kecil, Amirah mempunyai tubuh mongel dan berisi. Amirah membesar sebagai anak yang bijak dan petah berkata kata. Dia berjaya menamatkan pengajian peringkat Ijazah Fisioterapi di UiTM. Jodohnya dengan pemuda Kampung Maras, Muhammad Asyraf Che Wahid. Segalanya dipermudahkan, mereka diakadnikahkan pada 5 Mei iaitu pada hari raya kelima. 

Majlis resepsi di adakan pada 6 Jun 2022 di sebelah pihak perempuan dan  7 Jun keesokannya di sebelah lelaki. 


 

No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...