Tuesday, December 27, 2022

SELAMAT PENGANTIN BAHARU, QATRUNNADA DAN ARRYSYAH

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Pada 23 Disember 2022 di masjid Al-Khairiah Batu 10, termeterailah ikatan sah ijabkabul Muhammad Aryysyah bin Shamsul Kamal sebagai suami kepada puteri sulung saya Qatrunnada. Agak gementar juga ketika majlis ijabkabul tersebut kerana ia adalah kali pertama saya menjadi  wali. Perasaan saya juga bercampur baur antara gembira, terharu dan sedih.

Gembira kerana puteri sulung dan pilihan hatinya akan disatukan secara sah sebagai suami isteri. Saya juga terharu dengan kehadiran sanak saudara dan jemaah surau serta masjid hadir ke majlis tersebut. Perasaan sedih tidak dapat dinafikan. Selama 24 tahun memeliharanya, apatah lagi kakyong adalah anak sulung yang rapat dengan saya. Mengenang semula detik kelahirannya, kemudian membesar di depan mata dan kini menjadi isteri orang, adalah suatu yang indah dalam hidup. Begitulah Allah menyusun perjalanan hidupnya. 

Pada keesokannya iaitu 24 Disember 2022 majlis meraikan kedua dua mempelai diadakan di Dewan SMK Ahmad Boestamam Sitiawan. Lokasinya dan kemudahannya menyebabkan saya memilih dewan ini. Ramai juga yang hadir ke majlis ini. Awalnya saya bimbang kalau kalau makanan tidak mencukupi namun segalanya mencukupi malah ia dapat ditapau selepas majlis berakhir. Segalanya dipermudahkan. Allahuakbar. Alhamdulillah, syukur.

Terima kasih kepada semua yang menyokong yang hadir yang mendoakan dan membantu menjayakan majlis ini. 
'Aku nikahkan dikau dengan puteriku...'


Kehadiran rakan rakan guru bersama keluarga 

Kami bersama adik bongsu arwah ayah Chu Zaleha


Cikgu Nazri Mat Alim dan isteri datang dari Perlis

 

No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...