Sunday, September 15, 2019

MERAIKAN TAMU SMK JENGKA 2 PAHANG

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Kira kira 3 minggu lalu, Hajah Rohasliza Rashed, guru koperasi sekolah yang menguruskan pelancongan koperasi memaklumkan kepada saya, bahawa kami akan menerima tamu PKS iaitu SMK Jengka 2, Pahang yang dijadualkan pada 14-15 September ini.


 Perancangan dan jadual disusun agar tamu kali ini mendapat manfaat daripada program PKS. Kami menyediakan pelbagai aktiviti yang menarik untuk dikongsi bersama mereka. Antaranya adalah mencari kerang di pantai Tanjung Kepah, merebusnya dan makan di tepi laut. Ini dapat juga mempromosikan keindahan pantai Tanjung Kepah yang tidak diketahui ramai.

Selain itu, peserta diajarkan aktiviti mengadun, menguli dan memasak bubur masyarakat Melayu Banjar, iaitu Wadai Kepeng. Ia merupakan adunan gula, tepung, santan, garam dan gula melaka yang menjadi pilihan utama ketika majlis kenduri kahwin masyarakat Banjar sekitar Lekir.


Keesokan hari pada Ahad 15/9/2019, peserta dibawa ke pulau Pangkor untuk menikmati panorama indah pulan pelancongan yang terkenal itu.

Dengan adanya program PKS, ia menjadi satu landasan yang baik untuk 'Kemenjadian Murid', yang menjadi elemen utama TS25.
Tahniah kepada semua hos program PKS SMK Batu Sepuluh Lekir.

No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

DAMAILAH IJAN, WIRA NEGARA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Keranda jenazah Ijan dibawa ke masji...