Saturday, December 7, 2019

KHABAR DARI TAWAU YANG MEMBIMBANGKAN

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.


Dinihari, kira kira jam 1 pagi tadi, deringan telefon tidak berhenti, mengejutkan lena saya daripada tidur.
Pastinya ada tujuan penting panggilan pada waktu begini. 

Di hujung talian, suara adik ipar saya, Jamaliah, tersekat sekat. Ada nada bimbang pada suaranya.

Dia membuat panggilan jauh dari negeri di bawah bayu, Sabah. 

"Abang Sani masuk wad kecemasan di hospital Tawau," katanya.

Kata-katanya menyentap perasaan risau. Saya masih terpinga-pinga. Mimpikah ini? Atau benar benar berlaku?

Terkejut saya mendapat berita ini. . Adik saya, Abdullah Sani, rupanya diserang angin ahmar ketika tidur. Sebelum itu dia mengadu pening.
 
Selepas subuh, Sani semakin stabil walaupun belum sedar sepenuhnya.
Rawan hati saya. Tolong doakan dia.

1 comment:

  1. Semoga kembali sihat seperti sediakala dan sentiasa dlm perlindungan Allah swt.

    ReplyDelete

Jejak yang ditinggalkan

DAMAILAH IJAN, WIRA NEGARA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Keranda jenazah Ijan dibawa ke masji...