Tuesday, March 2, 2021

KEMBARA BASIKAL SUAMI ISTERI KE MEKAH TAHUN 2016-2017

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Travelog Ustazah Basikal

Saya pernah mendengar kisah kembara pasangan suami isteri Ahmad dan Adilah sebelum ini, namun saya tidak ambil pusing sangat. Tetapi setelah membeli dan membaca Travelog Ustazah Basikal, saya tabik dengan usaha dan semangat mereka yang berkayuh merentasi 14 negara selama lebih 15 bulan dan berjaya sampai di kota suci Mekah pada Jun 2017. 

Pada Ogos 2017, saya dan isteri dapat jemputan menunaikan ibadah haji di Mekah. Pada tahun yang sama, iaitu sekitar bulan Jun 2017 Ahmad dan Adilah berjaya menamatkan pengembaraan mereka dengan basikal penuh dengan pelbagai dugaan pahit manis yang dirakamkan dalam buku tersebut. 

Harganya mungkin mahal bagi sesetengah orang namun pengalaman mereka sangat berharga untuk kita hayati dan jadikan sebagai inspirasi. Selain buku tersebut, mereka juga mengabadikan pengalaman mengembara berbasikal selama lebih 15 bulan tersebut dalam media sosial YouTube. Anda boleh cari nama Ahmad Isa. Jangan lupa subscribe dan tinggalkan komen selepas tonton. Sangat seronok membaca dan menonton pengembaraan mereka. Banyak pengajaran yang boleh dikutip daripada pengalaman mereka.

Tahniah kepada pasangan ini semoga anda terus diberkati dan dirahmati. 


No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...