Monday, July 5, 2021

USIA 50 TAHUN DAH, ALHAMDULILLAH

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Kelahiran saya pada 1 Julai 1971 sehingga genaplah usia saya separuh abad pada  1 Julai 2021. Alhamdulillah, sudah 50 tahun Allah pinjamkan masa untuk berada di dunia ini. Ia bukan satu tempoh yang pendek. Banyak peristiwa pahit manis yang saya lalui dalam 50 tahun ini. 

Terima kasih kepada semua yang memberi ucapan dan doa, semoga Allah berikan kebaikan untuk tuan puan semua. Tidak mampu untuk saya balas semua ucapan berkenaan secara satu persatu, tapi saya amat hargai doa anda semua.

Sekiranya usia Nabi s.a.w dijadikan panduan, saya mempunyai sekitar masa 13 tahun untuk berada di dunia ini. Namun ini hanya andaian. Adinda saya Abdullah Sani, kembali kepadaNya pada usia 46 tahun. 

Apa yang pasti adalah, kita tidak boleh menenetukan bila dan di mana kita dijemput pulang, tapi hargailah setiap detik yang kita miliki hari ini.

No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...