Friday, April 7, 2023

KEMBALI SEBENTAR KE SMK PANGKALAN TLDM

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Pada Rabu 5 April 2023, saya bersiap awal pagi untuk masuk ke Pangkalan TLDM Lumut. Dua minggu sebelum itu,  saya menerima undangan daripada Cikgu Ainun Zuraiha, guru koperasi SMKPTLDM menjemput saya ke mesyuarat agung koperasi kerana masih dikira ahli lembaga (ALK) dan perlu pengerusikan mesyuarat berkenaan. 

Peluang ini tidak saya lepaskan sebab rasa rindu bertamu di hati ingin berjumpa warga sekolah yang pernah bersama sama saya dahulu. Saya masuk pangkalan Lumut melalui pintu Harimau 1 dan solat subuh berjemaah di masjid Annur. Rupanya, ada bekas murid tingkatan 5 yang baru habis SPM, Alif Syafiq mengenali saya dan kami bersembang mengimbau kenangan di SMKPTLDM. 

Saa kemudiannya masuk ke kawasan sekolah, serta merta ingatan menanti kehadiran guru dan murid setiap hari menerpa masuk ke fikiran. Di pintu pagar utama, saya dapat melihat kasih sayang ibu bapa yang menghantar anaka anak ke sekolah. Murid murid PPKI menerima taklimat daripada cikgu Hisham sebelum kelas bermula. 

Saya dibawa ke pentas mesyuarat di medan perhimpunan dan mempengerusikan mesyuarat agung koperasi kali ke 27 sehingga selesai. Kebetulan tuan pengetua cikgu Abdullah Bakri tidak hadir hari ini kerana mengalami komplikasi gout. 

Terima kasih kepada warga sekolah yang sudi menerima kedatangan saya.  

No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...