Thursday, December 23, 2010

Kenangan Bersunat Dulu-dulu

Terima kasih kerana sudi membaca di blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Apabila membawa anak ke-4 untuk khatan di sebuah klinik swasta, saya mengimbau kenangan dikhatankan dahulu. Jauh benar perbezaannya. Arwah ayah membawa saya membonceng motor miliknya ke klinik untuk proses 'cuci'. Saya mengalami pendarahan akibat 'bentan' dek tidur yang agak lasak.

Aqil sedang menanti detik dikhatan

Anak zaman ini sudah mempunyai pelbagai teknik yang mudah dan cepat sembuh. Saya mencuba teknik 'clamp' dan ia amat ringkas, tanpa memerlukan penjagaan yang rumit.

Itulah perbezaan dunia mengikut zaman. Anak zaman ini lebih bertuah. Begitupun, saya menyanjungi jasa bakti arwah mak dan ayah, yang telah menguruskan saya berkhatan dulu.

2 comments:

Jejak yang ditinggalkan

DAMAILAH IJAN, WIRA NEGARA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Keranda jenazah Ijan dibawa ke masji...