Friday, June 15, 2012

EURO 2012

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Perhatian peminat bola sepak seluruh dunia tertumpu kepada Kejohanan EURO 2012 yang berlangsung di Poland dan Ukraine bermula 8 Jun lalu.

Seperti kebiasaannya, sokongan diberikan kepada pasukan-pasukan yang mempunyai nama dan ranking dalam FIFA. Antara pasukan yang dianggap berpotensi adalah Jerman, Spain, Itali, Belanda dan Peranchis. Tidak ketinggalan, England dan Portugal turut dijadikan pasukan pilihan.

Sudah lebih seminggu kejohanan ini berlangsung, keputusan beberapa perlawanan sudah pun diketahui. Selain para pemain yang memperagakan kemahiran tinggi, perlawanan dalam EURO 2012 menuntut strategi dan kewibawaan pengurus pasukan.

Belanda, satu nama yang cukup hebat, dengan reputasi sebagai Naib Juara Piala Dunia 2010, berdepan dengan penyingkiran awal apabila kalah dua perlawanan berturut-turut. Saya kira tak keterlaluan skuad "Oranje" akan ditunjukkan jalan keluar kerana mereka berada dalam kumpulan maut, bersama Jerman, Portugal dan Denmark.

Perlawanan terakhir peringkat kumpulan B bakal menemukan Belanda dengan Portugal, manakala Denmark akan melayani juara dua kali, Jerman.

Nasib Belanda, umpama telur di hujung tanduk. Mereka mesti menang dengan jumlah jaringan yang besar terhadap Portugal sambil mengharapkan Jerman menewaskan Denmark.

Itulah bola sepak.

No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

DAMAILAH IJAN, WIRA NEGARA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Keranda jenazah Ijan dibawa ke masji...