Thursday, January 4, 2018

SELAMAT BERSARA HAJI ZAINAL SISC+ LMS

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.



Saya bersama barisan kepimpinan sekolah menengah LMS 

Haji Zainal Ariffin mempunyai jiwa pendidik yang luhur

Khidmat bimbingannya tersemat di dalam hati pendidik SEBAYU

Persaraan Haji Zainal Ariffin pegawai pembimbing sekolah SISC+ diraikan di Pejabat Pendidikan Daerah Larut Matang dan Selama pada 29 Disember 2017 lalu. Beliau juga adalah 'penghulu' SMK Sungai Bayor. Haji Zainal banyak membimbing guru khususnya guru Bahasa Melayu dalam pedagogi yang serba mencabar. 

Dua rangkap pantun saya tujukan kepada tuan, 
   Kutip keladi di pohon redup,
   keladi tua lemaknya kurang;
   Taburlah budi ketika hidup,
   Jasa tuan dikenang orang.

   Gadis jelita memasang dupa,
   Anyam ketupat atas pedati;
   Bakti jasa tidak dilupa,
   Sudah terpahat di dalam hati. 

Selamat bersara, tuan haji!

No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...