Tuesday, April 17, 2018

SETAHUN BERLALU

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Setahun berlalu, tarikh 17 April mengingatkan saya peristiwa  lalu. (coretannya di sini)

Pada tarikh 17 April 2017,  ketika balik dari kelas, saya dimaklumkan oleh PO, bahawa Unit Naik Pangkat JPN telefon, pengarah nak jumpa esok (18/4). 
Berdebar rasa hati, kerana saya yakin itu bukan panggilan biasa. Saya hubungi cikgu Roslina, Penolong Kanan di SMK Seri Manjung. Dia juga  dimaklumkan perkara yang  sama. Katanya cikgu Sanafiza, Penolong Kanan di SMK Ambrose turut mendapat undangan sama. Menjelang tengah hari, faksimili surat rasmi daripada JPN mengesahkan saya perlu hadir ke perjumpaan khas bersama pengarah di Bilik Seri Budi. 
Hanya Allah yang tahu gementarnya ketika itu. Saya memaklumkan kepada pengetua, dan respons beliau adalah ucapan tahniah, kerana samai masanya saya akan meninggalkan sekolah sekarang. Keesokannya, saya ke Ipoh dengan hati yang berdebar-debar. Sarat di kepala, tentulah ke mana saya akan ditempat dengan jawatan baharu? 

Perjumpaan dengan pengarah keesokannya, mengubah rutin hidup saya, dan kini saya redha dengan ketenteraan Allah. Kini, sudah setahun saya menjadi pengetua di SMK Sungai Bayor, daerah Larut Matang dan Selama. 


😁😁

No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...