Monday, June 10, 2019

SALAM AIDILFITRI DARIPADA KAMI

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Hari raya, bukan sekadar manifestasi kejayaan menamatkan puasa sebulan sepanjang Ramadhan. Ia sebenarnya adalah masa mengeratkan hubungan silaturrahim, kekeluargaan dan ukhuwah sesama insan, saudara mara, keluarga dan handai taulan.

Permata hati saya




Keluarga besar Ayah Wan

Rangkaian sepupu di Batu rakit
Kami di rumah Yong di Batu 7 Lekir
Itulah sebabnya, fenomena 'Balik Kampung' amat sinonim dengan hari raya, sehingga menjadi satu tajuk lagu Sudirman, yang popular sepanjang musim raya. 

Balik ke kampung isteri di Terengganu, melalui perjalanan sejauh 460 km merentasi Banjaran Titiwangsa, menyusuri Felda Aring dan Tasik Kenyir, adalah sesuatu yang menyeronokkan biarpun sedikit penat.

Kembali ke Perak, dapat juga saya bertemu adik beradik dan saudara mara. Semua ini menjadi tradisi masyarakat kita yang perlu dipertahankan.

Selamat hari raya, maaf zahir dan batin daripada saya. Sekiranya ada tutur bicara, perkataan dan perangai yang menyinggung hati dan perasaan, mohon apalah kiranya dimaafkan kerana saya juga tak lepas daripada kelemahan sebegitu. 
Berdoalah kita bertemu lagi dengan Ramadhan tahun tahun berikutnya. 

2 comments:

Jejak yang ditinggalkan

DAMAILAH IJAN, WIRA NEGARA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Keranda jenazah Ijan dibawa ke masji...