Monday, October 21, 2019

PENANAMAN POKOK BAKAU DI HUTAN PAYA BAKAU LEKIR

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Pada Ahad 20 Oktober 2019, saya bersama 20 orang pelajar asrama dan warden, cikgu Jabar berkesempatan berkongsi pengalaman menanam pokok bakau dalam majlis anjuran Sahabat Paya Bakau Lekir. Kami turut disertai siswa siswi Univerisit Teknologi MARA (UiTM) Shah Alam seramai 35 orang. Objektif kami adalah melengkapkan penanaman anak pokok bakau sebanyak 500 batang. 




Sempat juga saya menimba pengalaman mencari siput beliung. 
Siput beliung sejenis hidupan laut bercengkerang dengan bentuknya tirus ke hujung. Saya dibantu penduduk kampung Sungai Tiram yang menyertai kami. Akhirnya kami dapat lebih 8 kg siput tersebut 

No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

DAMAILAH IJAN, WIRA NEGARA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Keranda jenazah Ijan dibawa ke masji...