Monday, June 13, 2011

ASPIRASIKU UNTUK MALAYSIA

Terima kasih kerana sudi membaca di blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Sajak seorang pelajar bukan Melayu kelas saya yang amat berbakat dalam penulisan sajak.


ASPIRASIKU UNTUK MALAYSIA

Malaysia
Tanah airku tercinta
Membangkitkan semangat waja
Menuju wawasan negara maju

Menjelang tahun 2020
Dengan wawasan teguh
Kami bentangkan harapan
Demi nusa tercinta ini

Tempat aku lahir
Tempat aku dibesarkan
Bersama rakan taulan
Tidak dibataskan rupa, warna kulit dan pegangan

Malaysia
Kudambakan perpaduan ini
Kekal selamanya

Karya
Tineshwary a/p Muniandy
5 ER (MAC 2011)

No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...