Friday, March 30, 2012

Hari Anugerah Cemerlang 2012

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

LEKIR, 29 hb Mac 2012: Sekolah Menengah Kebangsaan Batu Sepuluh, Lekir telah mengadakan Hari Anugerah Kecemerlangan dengan disempurnakan oleh Tuan Pegawai Daerah Manjung, mewakili YAB Menteri Besar Perak yang tidak dapat hadir atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan.

Majlis bermula pada pukul 3.00 petang, apabila ketibaan perasmi disambut oleh Pengetua, Haji Shaifuddin bin Masduki serta barisan penolong kanan. Turut hadir menyambut beliau adalah Yang Dipertua PIBG, En. Mohd Tazalli bin Md Tamin, barisan AJK PIBG, penghulu mukim Lekir, En. Mohd Khamis dan guru-guru SMKBS.
Ketibaan perasmi disambut dengan paluan kompang
 Tuan pegawai Daerah turut disambut dengan paluang kompang dan bunga manggar, lambang budaya tinggi masyarakat Melayu menyambut tetamu. Barisan unit seragam yang dipimpin oleh saudara Amir Sabirin, telah bersedia di medan perhimpunan sebagai simbolik penghormatan tertinggi kepada Tuan Pegawai Daerah yang sudi merasmikan majlis yang begitu bererti kepada warga SMKBS.

Para ibu bapa yang telah mendaftar telah diberikan buku program sebagai rujukan. Bekas pelajar SPM 2011 yang mendapat keputusan cemerlang, turut diraikan dan diberi penghargaan oleh pihak sekolah. Dalam ucapannya, Haji Shaifuddin menggariskan kejayaan sekolah sebagai hasil usaha guru-guru yang tidak mengenal jemu  dalam mendidik anank bangsa. Beliau juga berharap para pelajar yang berjaya tidak melupakan sekolah dan memberikan sumbangan moral dan semangat kepada pelajar lain biarpun selepas meninggalkan alam persekolahan. 
Tuan Pegawai Daerah mewakili YAB Menteri Besar sedang berucap
Tuan Pegawai Daerah Manjung yang mewakili YAB Menteri Besar telah membacakan teks ucapan MB. Dalam ucapan beliau, Menteri Besar menaruh keyakinan yang tinggi kepada usaha ibu bapa dan guru dalam mencorakkan kejayaan anak-anak. Beliau juga berharap para pelajar yang berjaya dapat mengekalkan budaya sopan santun yang menjadi jati diri masyarakat Malaysia.

Majlis berkenaan turut diserikan dengan persembahan pelajar seperti nasyid yang berjaya menarik perhatian ibu bapa. Ibu bapa yang hadir menyatakan rasa kagum kerana lagu yang disampaikan amat menarik dan sesuai dengan majlis. Selain itu, persembahan sajak Bahasa Arab oleh adik Nurul Fatin Fadhiliah bt Omar bertemakan penderitaan rakyat Palestin, menyebabkan suasana dewan menjadi sebak, ditambah dengan persembahan multimedia yang dikendalikan dengan baik oleh Ustaz Mohmet Yaser dan Cikgu Nazem Elmi.
Persembahan nasyid dan sajak pelajar
Penyampaian hadiah dan penghargaan berlatarbelakangkan muzik gamelan menjadikan suasana tersebut hidup dan bertenaga. Terima kasih juga kepada jawatankuasa penyediaan pentas yang menyusun pentas dengan baik sehingga menampakkan suasana yang harmoni. Ia turut menarik rasa kagum beberapa orang guru sekolah berdekatan yang turut hadir ke majlis berkenaan.



No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...