Tuesday, November 13, 2012

Drama Bersiri 'Syukur Allah' Di TV Alhijrah

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

TV Alhijrah banyak mengambil pendekatan dakwah melalui  rancangan TV yang bersifat keIslaman. Biarpun baru-baru ini disindir oleh seorang pelakon senior tentang etika lakonannya yang 'tidak boleh sentuh-sentuh' antara lelaki dan perempuan, kepelbagaian rancangannya dan penampilan pelakon yang bersesuaian dengan norma masyarakat telah menarik perhatian khalayak umum.

Saya teruja untuk berkongsi kisah drama bersiri yang ditayangkan setiap Selasa hingga Khamis iaitu "Syukur Allah". Drama ini mengisahkan seorang pemuda yang baik, Hayat yang melalui kehidupan susah senang bersama ibunya. Hayat bekerja di firma guaman yang turut sama menempatkan bekas kekasihnya Suha Aina.

Kisah dalam drama ini hakikatnya bukanlah utopia. Orang kaya beriman dan berhati mulia, kisah wanita cantik yang menjaga akhlak, anak muda yang berbudi bahasa, sebenarnya mampu mendidik masyarakat ke arah kematangan perilaku yang sihat.

Saya teruja mengajak anda menonton rancangan ini, kerana ia satu cara dakwah yang sesuai untuk masyarakat.

3 comments:

  1. Assalamuailkum .Tahu tak berapa jumlah episode drama ini dan waktu siarannya....?? Drama agak menarik..

    ReplyDelete
  2. 9.dis.2021.Sy pun teruja akn drama dn para pelakon nya.Tambah2 lg Datin Zaiton Md Jiwa pnh kami bertugas sama2 di Pdg Besar.Perlis tahun 1977. Tahniah Tun!

    ReplyDelete

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...