Tuesday, February 23, 2016

PENANDAARASAN DI SEKOLAH LAMA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Mengikuti program NPQEL banyak memberi peluang kepada saya menuntut ilmu pengurusan. Saya diletakkan dalam kumpulan SMG3, satu kumpulan yang turut disertai oleh En. Saad (Timbalan PPD Manjung), En. Khairi (Timbalan PPD Kuala Terengganu), Pn. Hamidah (Timbalan PPD Hulu Selangor), Penolong Kanan seperti Pn. Sabariah, Pn. Kasmiyati, Pn. Zalina, Pn. Noriha, Pn. Jee, En. Muhammad, En. Abdul Halim dan ramai lagi. Peluang berinteraksi dengan rakan daripada pelbagai tempat dan jawatan memberi banyak manfaat terutama dalam membentuk personaliti sebagai pentadbir. 

Selepas 4 minggu berkuliah di Institut Aminuddin Baki, Genting Highlands, kami perlu menjalani program penandaarasan di sebuah sekolah daerah masing-masing. Memikirkan keperluan logistik dan kemudahan untuk berurusan, saya memilih SMK Batu Sepuluh, Lekir sebagai sekolah penandaarasan. 

Bermula 22 hb Februari hingga 4 hb Mac 2016, saya kembali ke  SMKBS untuk menimba ilmu pengurusan secara praktikal. Tempoh dua minggu memanglah tidak lama, tetapi ia mampu memberi asas kepada saya memahami teori dan ilmu yang dipelajari dalam kuliah. 

Dalam tempoh tersebut, saya perlu menyiapkan log kehadiran, log harian, log kepimpinan dan laporan penandaarasan yang ditetapkan. Ia agak mencabar, tetapi jika orang lain boleh, mengapa tidak saya? 

Moga Allah permudahkan segala urusan ini.

No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...