Wednesday, November 17, 2021

DAMAILAH DI SANA, CIKGU ROSIDI!

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Arwah bersama isterinya


Saya kaget apabila mendapat perkhabaran kematian bekas pengetua dan mentor yang baik, Cikgu Ahmad Rosidi Ramley di rumahnya, pada Ahad 14 November 2021. Beliau dikhabarkan mendapat serangan jantung dan meninggal dunia di biliknya.

Cikgu Rosidi adalah pengetua semasa saya bertugas di SMK Batu Sepuluh, Lekir pada 2004. Beliau sebelum itu berkhidmat sebagai pengetua di SMK Pangkor. Beliau menamatkan pekhidmatan dalam dunia pendidikan sebagai pengetua di SMK Raja Shahriman, Beruas. 

Pengalamannya dalam pentadbiran dan pengurusan sekolah menjadikannya seorang yang dihormati dan disegani. 

Pada Mac 2021, MPSM Manjung mengadakan kunjung hormat dan ziarah beliau. Kami disambut mesra dan beliau banyak menceritakan pengalaman pahit manisnya dalam dunia pendidikan. Itulah pertemuan terakhir saya dengan beliau. 

Pemergiannya satu kehilangan yang pasti dirasai, terutama oleh keluarga dan jiran tetangganya.

Semoga Allah merahmati roh cikgu Rosidi.  

No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...