Monday, March 8, 2010

Orang Mati Bangunkan Orang Hidup

Terima kasih kerana sudi membaca di blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Saban pagi, radio IKIM sering mengalunkan zikir dan tasbih yang disampaikan oleh suara lunak Ustaz Asri. Meskipun jasadnya sudah tiada, tetapi alunan suaranya yang bertenaga amat menyenangkan, malah menjadi halwa telinga  pendengar stesen radio berkenaan.

"Bangun,..bangun..orang mati dah gerak(bangunkan) orang tidur," kata isteri kepada anak-anak yang masih diulit mimpi.

Sekali dengar, bunyinya macam tidak logil, tetapi hakikatnya, suara arwah Ustaz Asri sememangnya mampu membangunkan anak-anak saya untuk menyiapkan diri dan solat sebelum ke sekolah.

Biarpun Ustaz Asri sudah meninggalkan kita, legasinya tetap berterusan melalui sumbangan suaranya dalam bentuk lagu nasyid dan zikir-zikir.

Sayangnya, lagu dan zikir mengingati Allah hanya dimainkan di beberapa buah stesen radio, termasuk IKIM.FM, manakala yang lainnya bagaikan tidak memberi peluang kepada lagu seumpama ini diperdengarkan di stesen radio mereka.

3 comments:

  1. Salam sdr.

    Doakan semoga Allah sentiasa cucuri rahmat ke atas Rohnya. Insya Allah keberkatannya berpanjangan.

    ReplyDelete
  2. oohhh..... suara arwah itu biarkan saja, tak perlu ganti dengan suara orang lain, sudah cukup merdu dan sesuai buat peringatan. moga rohnya ditempatkan bersama2 orang2 yang soleh

    ReplyDelete
  3. yups...
    kalau benda yang kita buat baik pasti ada kebaikkannya tidak kira masa
    alhamdulillah

    ReplyDelete

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...