Tuesday, May 3, 2011

Tindakan Keluar Daripada Islam (Murtad)

Terima kasih kerana sudi membaca di blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Keluar daripada pegangan agama Islam, atau lebih tepat lagi MURTAD seakan tidak berkesudahan. Terbaru, di Kota Bharu, Kelantan seorang penuntut universiti yang berhasrat keluar Islam, akhirnya menukar pendiriannya dan kekal Islam ketika dihadapkan ke Mahkamah Tinggi Syariah, di sini hari ini.

Utusan Malaysia memetik pemuda itu sebagai Mohamad Fariz Ilham Mohd. Zulkifli, 19, penuntut Universiti Teknologi Mara (UiTM) Dungun, Terengganu, telah menukar hasratnya itu ketika dihadapkan di hadapan Hakim Syarie, Abu Bakar Abdullah Kutty.

Dia turut mengucap dua kalimah syahadah, beristighfar dan membaca surah al-Fatihah setelah diminta berbuat demikian oleh Abu Bakar.

Syukurlah dia masih lagi mempunyai iman untuk kekal dalam Islam. Bagaimana dengan Lina Joy atau Aishah Felecia Bukhari? Masih adakah sinar untuk mereka kembali kepada Islam. Marilah kita berdoa agar usaha memurtadkan orang Islam yang digerakkan oleh badan-bvadan tertentu ini gagal.

1 comment:

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...