Sunday, November 22, 2015

SELAMAT BERSARA CIKGU NORIZAN MOHAMED RAZI

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Akhirnya, selepas menabur budi lebih 10 tahun di Seri Samudera, cikgu Norizan Mohamed Razi atau lebih mesra saya panggil Kak Zan, akan bersara mulai 1hb Januari 2016. 
Persaraan ini adalah pilihan beliau, biarpun masih ada baki perkhidmatan selama 4 tahun lagi. Kak Zan saya kenali sejak saya ke sini pada awal 2015. Dia seorang guru yang lembut tutur bicara, bersifat keibuan dan jarang sekali mempamerkan wajah mencuka. Senyumannya sentiasa di bibir, malah adil untuk saya katakan, saya tidak pernah mendengar dia memarahi pelajar dengan suara yang tinggi. Jika marah, dia hanya diam. Karektornya yang sebegini menyebabkan pelajar menyayanginya. 

Majlis dimulakan dengan perarakan kompang dan bunga manggar yang dipimpin oleh Cikgu Foong Wan Ting, dari pejabat sekolah hingga ke dataran perhimpunan. Beliau diiringi pengetua, Pn. Sabarina bt Jamaluddin, semua Penolong Kanan dan Ketua Bidang, termasuk Yang Dipertua PIBG, Lt Kdr (B) Mohamad Matahab bin Ismail. 
Sebaik tiba di pentas utama, pasukan silat di bawah bimbingan Cikgu Jusnizan Ramli mempersembahkan 'silat sambut dan silat tempur'. 
Selesai bacaan doa oleh Kaunselor, Hj Abdul Razak bin Ahmad, majlis diteruskan dengan siri ucapan wakil pelajar, pengetua dan beliau sendiri. 
Beberapa orang guru, menyampaikan persembahan penghargaan kepada Kak Zan. Antaranya adalah Seloka cikgu Abdul Halim Abdul Rahman, Luahan Hati Cikgu Zarina Hassan dan Nyanyian Gurindam Jiwa oleh paduan suara Cikgu Rosiah Mohamed Arif dan Cikgu Jusnizan.
Pelajar sesi pagi yang hadir ke majlis persaraan Kak Zan

Cikgu Halim berseloka


Pelajar mengaminkan doa yang dibacakan

Pn. Sabarina menyampaikan ucapan mewakili pentadbir sekolah

Ucapan terakhir Kak Zan di pentas sekolah

No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

DAMAILAH IJAN, WIRA NEGARA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Keranda jenazah Ijan dibawa ke masji...