Wednesday, November 8, 2017

SEBAYU TERUS MENCIPTA KEJAYAAN

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.
Cikgu Anuar Nordin (bersongkok) dan pasukan SEBAYU

Tahniah kepada  pelajar yang mengharumkan nama SEBAYU

SMK Sungai Bayor (SEBAYU) sekali lagi mencipta kejayaan dalam bidang inovasi apabila hasil ciptaan sekolah diiktiraf di peringkat tinggi. Kejayaan meraih anugerah Emas dan "Best of The Best" dalam 6th International Innovation, Invention and Design Competition di Casuarina Meru, Ipoh pada 7 November 2017, membuktikan sekolah luar bandar mampu bersaing dengan institusi terkemuka tanah air dan luar negara.

Dalam pertandingan tersebut, lebih 300 penyertaan telah mempamerkan hasil ciptaan masing masing. SEBAYU diwakili oleh pelajar tingkatan 3 dengan dibimbing oleh Cikgu Anuar Nordin, telah mempersembahkan Mesin Mengisi Tanah Dalam Polibeg untuk pertanian.  Mesin ini adalah hasil cetusan idea penduduk Sungai Bayor yang sering mengalami kesulitan memasukkan tanah dalam polibeg kecil. Melalui kreativiti pelajar dan bimbingan cikgu Anuar, akhirnya ia telah membuka mata pelbagai pihak dan mampu diketengahkan. 

Pihak sekolah mengucapkan tahniah kepada semua guru SEBAYU yang membantu sama ada secara langsung mahupun tidak langsung dalam usaha memartabatkan kejayaan inovasi ini. 

Syabas kepada cikgu Anuar dan pasukan inovasi SEBAYU. 

No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...