Thursday, November 23, 2017

PROJEK MENYIAPKAN BILIK KECEMERLANGAN SEBAYU

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

SEBAYU mempunyai Bilik Kecemerlangan, tapi masih belum berjaya disiapkan. Pihak sekolah mendapat sumbangan Ahli Parlimen Larut dan RM6000 kami bercadang untuk digunakan melengkapkan bilik tersebut. Bagaimanapun, jumlah tersebut jauh daripada perbelanjaan yang perlu ada. Bilik tersebut agak besar, dan kami bercadang untuk menjadikan lantainya bertingkat. Segalanya memerlukan kos, dan ia menjadi kekangan kepada pihak sekolah. 

Idea Penolong Kanan Pentadbiran, Haji Abdul Malik, amat menarik hati saya. Beliau mencadangkan agar usaha menyiapkan bilik tersebut didokong bersama oleh ibu bapa melalui sumbangan jubin berukuran 1' x 1'. Setiap keluarga memberikan sumbangan 2 keping jubin, dan kami boleh dapat 1600 keping jubin jika 800 orang ibu bapa memberi sumbanga tersebut. Bata, simen dan keperluan lain akan ditampung melalui sumbangan para guru dan dermawan sekitar Sungai Bayor. Dengan demikian, Bilik Kecemerlangan SEBAYU yang tersedia nanti, adalah hasil SARANA ibu bapa dan Guru, sekaligus membuktikan hubungan rapat antara sekolah dan komuniti Sungai Bayor. 


Awal tahun hadapan, bilik itu akan berubah bentuk. Itulah tekad saya. Insyaallah, kami akan buktikan ia mampu dijayakan.
   

No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...