Thursday, August 22, 2019

DOA YANG BAIK BAIK UNTUK PEMBENCI ZAKIR NAIK

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Apabila Nabi menerima tentangan kuat kaum kafir Quraisy di Mekah, baginda menadah tangan memohon kepada Allah, agar terbuka hati dua 'musuhnya', iaitu Umar AlKhattab, dan Abu Jahal.

 Apabila baginda dihina dan dibaling batu ketika di Taif sehingga Allah menurunkan dua malaikat untuk meranapkan kota tersebut, baginda menadah tangan mohon dibuka hati mereka yang memusuhinya untuk memeluk Islam.

Allah sebaik baik perancang, diberikan hidayah kepada Umar AlKhattab, sehingga menjadi pembela Islam, walaupun asalnya adalah penentang agama Allah. Begitu juga kisah Khalid AlWalid, dan beberapa orang lagi nama nama hebat dalam sejarah Islam.

Sudah banyak kisah musuh Islam yang akhirnya menerima hidayah Allah yang kita baca. Ia bukan mustahil, kerana Allah berkuasa atas segalanya.

Angkatlah tangan, berdoalah seikhlas hati dan bersungguh sungguh,

"Ya Allah, Pemilik Sekalian Alam, yang membolakbalikkan hati makhluk ciptaanMu, berikan hidayah kepada pembenci agamaMu di Malaysia, kepada pembenci DZN, bukakan pintu hati mereka melihat kebenaran agamaMu.

Jika bukan mereka, berikan hidayah kepada anak anak,cucu dan keturunan mereka menjadi pencinta agamaMu.

Maqbulkanlah doa kami Ya Allah."
Amin ya rabbal 'alamin

No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...