Tuesday, June 28, 2011

SURAT LAYANG LAGI!

Terima kasih kerana sudi membaca di blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Semalam mungkin detik yang merimaskan dalam hidup saya. Sepucuk surat daripada "Wak Lekir" ditujukan kepada pentadbiran sekolah, gara-gara tidak puas hati dengan kegiatan kokurikulum sekolah yang diadakan.
Surat itu dialamatkan kepada Pengarah JPN dan salinan kepada PPD dan pengetua sekolah. Antara kandungannya ialah rasa tidak puas hatinya terhadap kegiatan kokurikulum yang kononnya tidak mengikut jadual. 

Hakikatnya, kegiatan kokurikulum hari tersebut berjalan seperti biasa. Bagaimanapun, pengawal keselamatan 'terlupa' mengunci pintu pagar menyebabkan pelajar yang culas, telah keluar dari kawasan sekolah tanpa rasa bersalah. Lebih daripada itu, mereka melepak di hentian bas dan pulang ke rumah. 
Tindakan Wak Lekir tidak merujuk pihak sekolah amat dikesalkan. Beliau hanya bertanya kepada pelajar yang berpeleseran. Jawapan mereka tentulah "Cikgu batalkan Kokurikulum", "Cikgu bagi kami balik" dan seumpamanya. 

Hal ini amat mengecewakan guru yang bertungkus lumus mengadakan perjumpaan kokurikulum mingguan. Amatlah malang apabila Wak Lekir menyerang kami membuta tuli tanpa menyelidik terlebih dahulu.


3 comments:

  1. tu cara pengecut tu guna surat layang...

    ReplyDelete
  2. Sdr Mohamadkholid, tindakan pengecut itulah yang menjengkelkan...

    ReplyDelete
  3. Sy pun mangsa surat layang ibu bapa

    ReplyDelete

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...