Saturday, July 2, 2011

LARIAN 1MURID 1 SUKAN SELURUH NEGARA

Terima kasih kerana sudi membaca di blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.



Larian serentak 1m1s diadakan serentak seluruh negara. Seperti yang dijangka, bukanlah sukar untuk KPM menyediakan seramai mungkin murid yang terlibat dengan larian ini. Pekeliling terbaru meminta sekolah-sekolah seluruh negara memastikan Sabtu 2 hb Julai 2011, sebagai hari persekolahan.  

Larian serentak ini bermula tepat pukul 7.45 pagi melibatkan pelajar, guru dan masyarakat setempat. Tahniah kepada semua yang melaksanakannya. Apa yang penting, usaha ini adalah simbolik ke arah pelaksanaan sukan sebagai satu gaya hidup masyarakat masa kini. Ia juga diharap dapat menggalakkan pelajar menyertai kegiatan sukan secara sihat dan tidak hanya makan minum dan tidur, kerana ia boleh menyebabkan obesiti.

Larian tersebut mestilah sekurang-kurangnya dalam jarak 1.5 km dan diadakan bermula di sekolah. Selepas itu, diadakan sesi motivasi, permainan dan kuiz di kantin sekolah. Sambutan pelajar yang hadir amat memuaskan. Tahniah semua. 

No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...