Friday, July 15, 2011

Apabila Nafsu Mengatasi Kewarasan Akal

Terima kasih kerana sudi membaca di blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

2,697 pasangan gay dan lesbian "berkahwin" di Argentina

Menurur Berita Harian, seramai 2,697 pasangan gay dan lesbian berkahwin di Buenos Aires sejak Argentina menjadi negara Amerika Latin pertama membenarkan perkahwinan jantina yang sama.


Persekutuan lesbian, gay dan biseksual berkata, 60 peratus daripada perkahwinan itu membabitkan lelaki dengan lelaki dan wilayah yang paling diminati bagi melangsungkan majlis berkenaan ialah di Buenos Aires. 

Bagaimanapun, golongan gay berkata, keadaan tidak semanya indah sejak kongres Argentina meluluskan undang-undang itu kerana mreka berdepan masalah untuk memujuk pihak berkuasa awam untuk mendaftar anak mereka menggunakan kedua-dua nama.

Hairan kita apabila membaca berita sebegini. Hairan sebab budaya songsang ini sudah semakin menular. Seolah-olah ia sudah menjadi satu kelaziman. 

Menidakkannya akan menjadikan kita hipokrit, tapi kita harus menerima hakikat bahawa dunia kita ini semakin sakit.  Ini semua akibat nafsu yang menjarah akal sehingga manusia hilang kewarasan dalam berfikir.  

1 comment:

  1. yups
    dunia semakin tenat
    itu la apabila manusia tidak takut lagi pada agama
    jadilah mereka sebegini
    haihh

    ReplyDelete

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...