Tuesday, January 29, 2013

Kayuhan Solo Melebihi 45 km.

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

 Cuti Thaipusam saya manfaatkan untuk berkayuh melebihi kebiasaan. Selepas solat subuh, saya bertekad berkayuh sejauh yang mampu.

Tepat pukul 7 pagi, roda berputar mengikut hala yang dituju. Saya berkayuh sehingga ke Pasir Panjang Laut dan menuju ke Kg. Koh. Dari situ, kayuhan diteruskan hingga ke Sitiawan. 

Perjalanan masih tidak terasa panas kerana udara pagi begitu nyaman. Apatah lagi cuti begini, jumlah kenderaan tidak banyak menggunakan laluan saya. Kayuhan berterusan hingga ke Seri Manjung dan berhenti di kedai makan setelah saya terserempak Abdul Razak, kawan sekampung semasa remaja  yang sedang  menabar roti canai. Selepas bersarapan dan berbual seketika, saya teruskan kayuhan hingga ke Lekir. Jumlah kayuhan sepanjang 45 km itu adalah yang terjauh untuk laluan solo saya. Tidaklah terlalu teruk untuk seorang pengayuh MTB amatur seperti saya.

Usai tiba di rumah pukul 9.30 pagi, saya pastikan Corratec berkeadaan baik dan bersedia dikayuh untuk aktiviti seterusnya.

Syukur pada-Mu Allah, yang memberi kekuatan untuk hamba-Mu berkayuh. Hargai nikmat kesihatan agar kita tidak rasa rugi jika diberi sakit.

*Maaflah tiada foto, sebab tak bawa telefon.

No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

DAMAILAH IJAN, WIRA NEGARA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Keranda jenazah Ijan dibawa ke masji...