Saturday, December 10, 2016

Tindakan Profesionalisme Pekerja TNB Wajar Dipuji.

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

      Awal pagi Jumaat, 9 Disember 2016, saya terjaga daripada tidur. Kipas dan lampu di bilik utama tidak berfungsi. Selepas menunaikan solat tahajud, saya memeriksa keadaan. Rupanya ada beberapa lampu tidak bernyala. Agak pelik juga kerana lampu jalan di hadapan rumah turut mengalami keadaan yang sama, sedangkan lampu dan peralatan elektrik lain berfungsi dengan baik.  Seorang jiran dalam grup whatapps mencadangkan saya menghubungi talian Careline TNB 15454. Saya menghubungi talian tersebut dan mendapat layanan yang baik daripada petugas wanita yang menyambut panggilan saya.

      "Encik guna '3 phase' ke?" Dia bertanya. 

      Saya mengiyakan, dan beberapa maklumat tambahan diperlukan untuk tindakan lanjut pihaknya.

    "Masalah encik saya maklumkan kepada pihak TNB Seri Manjung. Nanti mereka akan uruskan selebihnya." Katanya sebelum menamatkan panggilan.

     Tidak lama selepas itu,  saya dihubungi oleh seorang lelaki yang memperkenalkan diri sebagai petugas TNB Seri Manjung, bertanyakan masalah yang saya hadapi. Saya memaklumkan keadaan yang sama dan memberi kedudukan rumah serta nombor tiang lampu sebagai rujukan. 

      Tidak lama kemudian, pekerja TNB datang untuk menyelesaikan masalah talian elektrik yang saya hadapi. Rupanya sistem 3 phase di rumah saya mengalami gangguan mungkin akibat hujan lebat pada malam tadi.

      Saya kagum dengan pihak TNB yang amat prihatin dengan masalah saya. Terima kasih TNB. Pekerja anda menunjukkan sikap profesionalisme yang tinggi. 


No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

DAMAILAH IJAN, WIRA NEGARA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Keranda jenazah Ijan dibawa ke masji...