Friday, January 6, 2017

RASUAH LAGI..

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Apabila membaca berita SPRM menyerbu dan menahan seorang Ketua Setiausaha Kementerian (KSU) di Kementerian Kemanjuan Luar bandar dan Wilayah, saya mengeluh sendirian. Membaca hasil rampasan 'harta' KSU tersebut sudah menyebabkan saya menelan air liur. Bukan kerana teringin memiliki harta haram tersebut, tapi saya rasa kecewa, marah dan tertipu dengan sikap penjawat awam yang menggunakan kedudukan mereka untuk mengaut harta secara haram. Mereka tanpa rasa malu membeli pelbagai kemewahan yang tak sepatutnya dimiliki oleh penajwat awam.  

Tentulah saya juga rasa tindakan berani SPRM ini agak mengejutkan. Ini kerana sebelum itu. bekas  Pengarah SPRM (Operasi) menempelak kerajaan khususnya SPRM yang didakwa tidak tegas melaksanakan penguatkuasaan berterusan. 

Bekas Pengarah Bahagian Operasi Khas (BOK), Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Datuk Bahri Mohamad Zain, 58, menyatakan kekecewaannya terhadap siasatan kes SRC International (SRC) yang tidak dibenarkan dibawa ke mahkamah oleh 'pihak atasan'.

Sebagai rakyat, saya juga rasa kecewa dengan SPRM yang membuat kenyataan sebegitu. SPRM seolah-olah hilang ketelusan, apabila pegawai-pegawai terbaiknya bersara atau dipindahkan ke unit lain tanpa sebarang alasan yang munasabah.

Apa sebenarnya yang berlaku, SPRM? Jangan hilang integriti!

No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...