Wednesday, July 11, 2018

Alfatihah: Bersemadilah Dengan Aman, Mejar Rahman.

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Mejar Rahman duduk dua dari kiri, ketika persidangan MPSM Perak Julai 2017

Mesej masuk bertalu talu ketika saya masih di pejabat, memaklumkan bahawa pengetua tempat saya bertugas di Lekir satu ketika dahulu, meninggal dunia. Ia berita yang menyedihkan, kerana saya pernah bertugas di bawah pimpinannya empat bulan sebelum berpindah ke sekolah lain.

Abd Rahman bin Mamat, atau lebih mesra dikenali sebagai Mejar Rahman, akan bersara bulan Oktober ini. Namun begitu, Allah lebih menyayanginya. Lewat petang Ahad, 8 Julai, saya mendapat perkhabaran Mejar Rahman jatuh pengsan ketika menghadiri satu majlis aidilfitri di Teluk Batik. Beliau terus dibawa ke Hospital Seri Manjung dengan ambulans, dan menjelang maghrib, dibawa ke Ipoh untuk rawatan susulan. Sumber keluarganya memaklumkan ada darah beku pada bahagian kepalanya. Mejar Rahman ditempatkan di wad 6B, katil 20, dan memerlukan alat bantuan pernafasan. Sejak dimasukkan ke hospital, beliau tidak sedar dan koma. Ramai rakan taulan mengunjunginya, memberikan semangat dan harapan untuknya.

Petang ini, jam 3 petang, mesej daripada anaknya memaklumkan ayahnya sudah tiada. Jenazahnya akan dibawa balik ke Seri Manjung untuk disemadikan malam ni.

Moga Allah mengampunimu, merahmati roh dan menjauhkan siksaan kubur buat Mejar Rahman.

Alfatihah.

Allah jua yang kekal.
Allah sebaik baik perancang.  

No comments:

Post a Comment

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...