Saturday, October 29, 2011

Pelancaran School Times Oleh TPM Mencipta Sejarah di SMKBS

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Tanggal 27 hb Oktober 2011, tarikh yang tidak dilupakan oleh semua warga SMKBS apabila pihak New Straits Times Press (M) Berhad atau NSTP mengadakan kolaborasi dengan Kementerian Pelajaran Malaysia melalui pelancaran School Times iaitu sisipan pendidikan di sekolah ini. Majlis tersebut disempurnakan oleh Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Pelajaran, YAB Tan Sri Dato Seri Diraja Haji Muhyiddin bin Haji Mohd Yassin. 

Pihak sekolah mendapat kerjasama yang baik daripada agensi-agensi berkaitan seperti RELA, JPAM, Jabatan Kesihatan, PDRM dan staf NSTP yang banyak membantu melancarkan majlis yang dianggap sangat bermakna. Kedatangan TPM sempena program "Turun Padang" Ke negeri Perak Darul Ridzuan turut disertai oleh Menteri Besar Perak YABDato' Seri Dr Zambry bin Abdul Kadir, Pengerusi NSTP, Tan Sri Mohamed Jawhar Hassan, dan Timbalan Ketua Pengarah Pelajaran, Hj Supaat Tumin.

Dalam ucapannya, Timbalan Perdana Menteri turut memberi sumbangan kepada sekolah sebuah van untuk pengangkutan pelajar asrama dan sekolah bagi aktiviti luar yang bersesuaian. 

Majlis tersebut dipengerusikan oleh seorang guru Bahasa Inggeris, Pn. Norliza bt Saidi dan pelajar, Nur Nabilah bt Azhari dalam dwibahasa. Tahniah kepada semua warga SMKBS, kerana berjaya menjadikan program ini seperti yang dirancang.
Sebahagian daripada pelajar yang menyaksikan pelancaran School Times


Pelbagai gelagat pelajar sementara menanti kedatangan TPM


Cikgu Norliza dan Nur Nabilah menjadi pengacara majlis

Guru dan pelajar berbaris menanti ketibaan TPM


YAB TPM disambut dengan paluan kompang pelajar SMKBS



TPM menyampaikan ucapan perasmian pelancaran School Times NSTP

Pelajar yang mengambil bahagian dalam pelancaran School Times di pentas utama


Tetamu Khas bergambar dengan pelajar SMKBS




2 comments:

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...