Sunday, January 31, 2010

Motor Besar

Terima kasih kerana sudi membaca di blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.

Petang semalam, ketika membersihkan halaman rumah, saya terdengar dentuman kemalangan di jalan utama, berdekatan rumah. Pasti kemalangan berlaku, fikir hati saya. Saya bergegas berlari menuju ke tempat kemalangan. Kelihatan beberapa buah motor besar dan penunggangnya memberhentikan kenderaan.
 
Foto hiasan Kawasaki ER6
Sebuah motosikal berkuasa 600 cc, Kawasaki ER-6 terbaring di tengah jalan, manakala penunggangnya sempat menyelamatkan diri. Syukurlah kemalangan tersebut tidak serius. Hanya motosikal yang agak teruk, tetapi penunggangnya, seorang Melayu berusia dalam 30-an, cedera ringan di lutut dan bahu. Khabarnya mereka dalam perjalanan dari Teluk Batik, Lumut. Kumpulan 30-40 buah motosikal jenis yang sama ini, berkonvoi sejak pagi tadi dalam perjalanan pulang ke ibu kota.

Konvoi motosikal besar ini bukan calang-calang lagaknya. Lengkap dengan "full face", jaket dan aksesori keselamatan di lutut, saya jangkakan mereka sanggup berhabis ribuan ringgit semata-mata untuk memenuhi impian berkonvoi saban minggu. Fork motor yang bengkok khabarnya RM1300. Tayar sebiji RM650.

Jika saya berhasrat memiliki sebuah daripada jenis ini, saya mesti ada kesanggupan untuk berbelanja besar untuk memuaskan kehendak hati. Rasanya, tak sampai ke tahap itu, sebab banyak lagi komitmen untuk perkara lain, yang lebih memerlukan.


2 comments:

  1. Salam Amir,

    Saya pun menyukainya, cuma poket asyik 'bocor' di tempat lain.. Hehehehe

    ReplyDelete

Jejak yang ditinggalkan

MENJALA TALAPIA

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini. Agak lama juga saya tidak menjala ik...